• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja środowiskowa dla rozbudowy Węzła Szadółki, ale nie ma pieniędzy

Maciej Naskręt
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Węzeł Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta.

Władze Gdańska przygotowują się do rozbudowy Węzła Szadółki zobacz na mapie Gdańska na obwodnicy. Póki co, 8 mln zł zapisano w planie finansowym miasta na opracowanie projektu budowlanego. Światło dzienne ujrzała też decyzja środowiskowa dla przedsięwzięcia. Jednak na prace budowlane potrzeba jeszcze 188 mln zł. Część pieniędzy pochodzić ma z budżetu Gdańska i właścicieli okolicznych działek oraz firm rezydujących na Szadółkach.



Czy korzystasz z Węzła Szadółki?

Przypomnijmy, że Węzeł Szadółki, który powstał w latach 70., od początku miał charakter tymczasowy. Obiekt zbudowano głównie z myślą o obsłudze powstającego tam zakładu utylizacji. W kolejnych latach postępowała rozbudowa obwodnicy, zmieniały się przepisy dotyczące kształtu dróg, a Węzeł Szadółki pozostawał nadal niezmieniony.

Groziło to nawet jego zamknięciem ze względów bezpieczeństwa. Na szczęście w 2005 r. udało się uzyskać zgodę na odstępstwo od warunków technicznych i zachowanie tego węzła ze względu na jego strategiczne znaczenie. Ówczesny minister ds. transportu nakazał jednak władzom Gdańska i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podjąć wspólne działania zmierzające do przystosowania obiektu do obecnych standardów - chodzi o pozyskanie gruntu, opracowanie dokumentacji (co należało do miasta) i realizację przedsięwzięcia (zadanie gdańskiego oddziału GDDKiA).


Jest decyzja środowiskowa

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia urzędnicy z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wydali decyzję środowiskową dla rozbudowy Węzła Szadółki. Została ona wydana na wniosek zarządcy drogi - gdańskiego oddziału GDDKiA.

W ramach inwestycji, po obu stronach Węzeł Szadółki zyskałby dodatkowy pas ruchu (prawy). Miałyby one prowadzić do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy zobacz na mapie Gdańska.

Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.

W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki. Cała inwestycja ma pochłonąć wstępnie ok. 188 mln zł.

Tak ma wyglądać w przyszłości Węzeł Szadółki. Tak ma wyglądać w przyszłości Węzeł Szadółki.
Póki co, miasto zapewnia 8 mln zł na rozbudowę węzła

W Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta Gdańska ujęto rozbudowę Węzła Szadółki. Są to wydatki związane z przygotowaniem kompletnej dokumentacji projektowej i projektów wykonawczych, czyli ok. 8 mln zł w latach 2016 i 2017, z tym że w 2016 r. tylko 1 mln zł.

- Planowany termin pozyskania ww. dokumentacji to koniec 2017 roku - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Na chwilę obecną nie jest znany termin realizacji rozbudowy Węzła Szadółki.

Kto miałby zapłacić za rozbudowę węzła?

Pod znakiem zapytania jest finansowanie rozbudowy węzła. W trakcie konsultacji nad Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023 wnioskowano o ujęcie rozbudowy Węzła Szadółki. Niestety, ostatecznie decyzją urzędników jeszcze za czasów rządzenia koalicji PO-PSL pomysł został skreślony.

Oficjalnym powodem był fakt, że program nie przewiduje realizacji zadań w zakresie przebudowy węzłów. We wspomnianym rządowym programie ujęto budowę dróg ekspresowych i obwodnic. Nie ma zatem szans na pokrycie w całości inwestycji z budżetu centralnego.

Władze Gdańska nie składają jednak broni.

- Część kosztów przejmie miasto, ale chcemy, by do rozbudowy Węzła Szadółki dołożyły się okoliczne przedsiębiorstwa, m.in. byłby to zarządca spalarni, właściciel istniejącego pobliskiego centrum handlowego czy spółka AIG Lincoln, która planuje centrum handlowe przy wspomnianym węźle - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.
Miasto chce uzbierać 75 proc. ze wspomnianych 188 mln zł. Pozostałe 25 proc. miałaby dołożyć GDDKiA.

Miejsca

Opinie (162) 2 zablokowane

  • Kolejne centrum handlowe? (12)

    Paranoja jakaś.

    • 153 41

    • lepiej budować centra tam za obwodnicą niż w centrum miasta (np. we Wrzeszczu) (9)

      • 42 4

      • i wszyscy będą jeździć samochodem? (8)

        chyba nie zdajesz sobie sprawy że do Galerii Bałtyckiej 80% klientów to osoby niezmotoryzowane, które przyszły pieszo lub przyjechały komunikacją miejską

        • 18 19

        • co ma sposób dojazdu do zagęszczenia centrów handlowych? (7)

          niech i 100% dochodzi z buta.
          Problem polega na tym że mamy jedno CH na drugim.

          • 15 6

          • to że lokalizacja CH ma istotny wpływ na korki (6)

            a CH zbudowane poza centrum generują większy ruch samochodowy niż te zbudowane w centrum

            • 11 6

            • ludzie z osiedli za obwodnicą muszą w tej chwili zjechać do miasta by odwiedzić CH (5)

              wolisz ich wszystkich sprowadzać do centrum, czy dać im alternatywę bliżej?

              • 10 6

              • a czemu za obwodnicą nie ma ani jednego kina? (4)

                tak tylko pytam

                • 18 1

              • z tego samego powodu dla którego nie ma dużego kina w Pruszczu

                nie opłaca się...
                jeszcze

                • 7 0

              • kina za obwodnicą nie ma bo nie zainwestowałeś i nie zbudowałeś tego kina

                • 5 1

              • ale ma być blisko obwodnicy (1)

                Carefur na Rakoczego

                • 1 2

              • czyli nadal po stronie miasta, a nie na zachód od obwodnicy

                • 0 1

    • Taka myśl

      skoro budują znaczy jest zapotrzebowanie i nie ma sie co oburzać, jak by ludzie nie łazili do CH to nikt by ich nie budował.

      • 12 0

    • Dlaczego paranoja?

      Jest popyt to tworzy się podaż.
      Widać nie chodzisz po galeriach skoro nie wiesz jaki tam ścisk.

      • 4 2

  • dla pojazdów ze śmieciami (6)

    Specjalne zjazdy? ? Do CH jakoś dojadę, są ważniejsze projekty, ścieżki rowerowe itd

    • 33 140

    • Troll Janusz... (2)

      ...zawsze sie znajdzie.

      • 23 3

      • Mimo braku śniegu jakos słabo z rowerzystami. (1)

        Zapadli w sen zimowy ?

        • 24 4

        • codziennie ok. 7 rano widzę conajmniej kilku

          nie jest tak źle

          • 6 12

    • Sciezki wypalily ci mozg!

      Skad sie k.rwa takie balwany biora?

      • 15 3

    • jeżdżę tam regularnie, ale nie widzę tam potrzeby skrzyżowania za 200mln złotych
      to jest chore, są znacznie bardziej zapchane miejsca, gdzie można wtopić takie siano
      do tego pewnie Niemcy za połowę by to zbudowali, ceny są z kosmosu

      • 2 3

    • Niektórzy mieszkają na osiedlach w pobliżu.

      • 2 0

  • Kasa się znajdzie. (9)

    Zrezygnujcie z Drogi Kaszubskiej, bo to tak na prawdę droga do lasu. Miała być "kiełbasa wyborcza" dla mieszkańców Słupska i Lęborka, ale na wyborach zamiast "kiełbasy" rządzący dostali "klopsa" od obywateli ziemi słupskiej i lęborskiej. Zatem stało się jak się stało, więc teraz obiecanki odstawmy na bok i zejdźmy na ziemię, czas na realia i konkrety a nie na "złote góry" i "szklane domy". Priorytet to OPAT i rozbudowa Obwodnicy Trójmiejskiej celem jej udrożnienia, bo ostatnio notorycznie się korkuje przy zjeździe w Gdyni Chyloni, a tam "droga do lasu" nic nie pomoże. Ambitny i mało sensowny pomysł na "drogę do lasu" zostawmy na "tłuste lata" jeśli takie nadejdą.

    • 64 115

    • Jesteś tak głupi, że brak słów. (3)

      Zamknij się już z tym OPATem pucczana flądro, bo nikt tej drogi robić nie będzie! TK nie jest drogą dla mieszkańców Słupska i Lęborka ignorancie o inteligencji planktona.

      • 21 20

      • O widzę, że KODowiec (1)

        taką elokwencja i rzeczowa argumentacja to tylko czytelnik wyborczej może się pochwalić. Ewentualnie alimenciarz.

        • 15 17

        • akurat jestem wyznawca PiSlamu

          • 8 10

      • TK ???

        TK istotnie nie jest drogą dla mieszkańców Słupska i Lęborka. Ale co ma do tego wszystkiego Trybunał Konstytucyjny ??? No i nie bluzgaj tak bo się zakrztusisz.

        • 5 3

    • Dokladnie, trasa kaszubska zamiast pozytku przyniesie sskode dla trojmiasta

      To samo dotyczy rozbudowy WZ w stronę lasu - po co to nam?

      • 8 12

    • Zrezygnujmy z Obwodnicy Metropolitalnej

      • 10 9

    • Dzieki Bogu twoje zdanie sie nie liczy.

      • 9 6

    • No i ujawnil sie nam...

      Nastepny intelektualista,budowniczy i strateg polityki drogowej w jednym!

      • 9 3

    • Jest jeszcze szybszy sposób. Węzeł jest tymczasowy, więc go zamknijmy.

      Bardzo szybko wszystkie firmy (fashion house, stacja benzynowa, firmy kurierskie, wysypisko śmieci) wysupłają kasę na węzeł.

      • 10 2

  • Bardzo potrzeba tam jeszcze jednego centrum handlowego... (3)

    ...tak mało tego w 3-mieście.

    • 139 19

    • Kasy nie ma

      ale na eceesy i teatry i muzea wojenne z shermanem w piwnicy to jest

      • 7 5

    • No potrzeba

      Brakuje mi sklepu z Abercrombie&Fitch czy Hollister ?
      G-star Raw ? Potrzebujemy wiecej sklepów, a nie dublowania tych samych.

      • 5 5

    • Nieprawda! Banków nam trzeba! I biurowców z plastiku, g*wna i drutu

      by mogli tam pracowac najlepsi urzędnicy od patrzenia na tipsy poprzez fusy z kawy.

      • 5 3

  • aktualnie problemem jest centrum handlowe (8)

    A w zasadzie wjazd/wyjazd z parkingu. Właściciel powinien zostać zobowiązany do wykonania wjazdu/wyjazdu bezpośrednio z obwodnicy. Aktualne rozwiązanie paraliżuje okolicę. Za słaby dojazd w stosunku do ilości sklepów.

    • 155 10

    • Powinno być jak.. (2)

      ..w CH Matarnia i spora część kłopotu w postaci korków przy obecnym wjeździe do Fashion House rozwiązałby się.

      • 17 3

      • W CH Matarnia też nie jest doskonale (1)

        Wzorowałbym się węzłem Karczemki koło Auchan... Matarnia jest Git, bo zjazdy są bezkolizyjne, ale totalnym debilizmem jest brak pasów rozbiegowych do włączenia się w Słowackiego co i tak skutkuje korkami na zjazdach w godzinach szczytu...

        • 6 0

        • tak tylko karczemki

          W ch matarnia brakuje także bezpośredniego wykazdu (z hali gatażowej) na obwodnicę w kierunku Łodzi, na Karczemkach to jest.

          • 2 0

    • tak, sparaliżować obwodnicę do końca (1)

      to jest pomysł na miarę naszych czasów.

      • 10 9

      • Rozwiązanie jak przy Auchan i Matarnii nie powoduje dodatkowego paraliżu obwodnicy. A fakt, że obwodnica ewouluje w kierunku ulicy miejskiej i coraz mniej przypomina ekspresówkę wynika z rosnącego ruchu i zabudowy wzdłuż obwodnicy.

        • 18 1

    • tak (2)

      Obwodnica obecnie pelni role drogi miejskiej a tereny przy niej na potege sie rozbudowuja.
      Powinna miec trzeci pas i dopuszczone wiecej zjazdow lub jeszcze dodatkowy pas serwisowy wzdluz ze zjazdami jak miedzy Auchan i Matarnia...

      • 11 2

      • (1)

        i rowerowy!
        i kontrpas!
        i progi zwalniające!

        taaaaaak, obwodnica to już prawie uliczka osiedlowa ROTFL

        • 7 6

        • Co nie zmienia faktu, że każdy mały wiadukt mógłby mieć dojazdówkę i rozbiegówkę.

          Tak jak np w Szwecji.
          Np wiadukt koło Kępina lub Bąkowa. Baz ślimaków, a tylko dojazdówka i rozbiegówka, a z drogą poprzeczną zwykłe skrzyżowanie.
          Róch wtedy rozpraszałby się na obwodnicy i nie powstawałyby zatory na głównych węzłach.

          • 4 0

  • Jeszcze PO skreśliła plan finansowania tego skrzyżowania (12)

    Co na to wyborcza i tefalen oraz kod. Będą protesty pod neptunem w obronie budowy skrzyżowania w szadulkach????

    • 100 51

    • Naucz się poprawnie pisać nazwę zanim dasz głos, (1)

      prezesowy piesku. Nawet nie potrafisz poprawnie zaszczekać. Kiepską karmę Prezes rozdaje, widać dużo tańszą niż 500 zł.

      • 21 48

      • Hahahahahahahh, prezesowy piesku, kaczy sługo i wiele innych, a skąd wiesz czy twój przedmówca głosował na PiS? Po co takie słowa, przecież ten portal czytają tez dzieci i muszą czytać takiego rr. Nie mówiąc za daje to obraz ludzi z KOD, nie kompromitujesz tylko siebie, ale rownież całą tą organizacje niby społeczną.

        • 21 5

    • leki drożeją... (2)

      nie wszystkich stać, co widać po niektórych wpisach

      • 21 12

      • Prezes jest lekiem na całe zło. (1)

        Wszystko inne to leming i ściema.

        • 16 12

        • Takie PACANEUM powiadasz ?

          Zaiste - lek dla wszystkich pacanów. Ciekawe tylko z czego ich wyleczy bo z organicznej głupoty na pewno nie.

          • 0 0

    • Gdybytylko wiedział o tym Antoni Smoleński

      w najbliższą noc uchwaliłaby finansowanie i nie dopuściła do budowy kolejnego centrum. W tym miejscu potrzebne jest sanktuarium pod wezwaniem błogosławionego Andrzeja Dudy.

      • 19 18

    • Ja pojde gdy bedzie protest przeciwko pisowskiemu analfabetyzmowi!

      • 7 10

    • KOD teraz ma większe problemy na glowie niz jakies tam zakichane skrzyzowanie

      oni teraz będą bronic demokracji w imieniu banków i korporacji

      • 10 4

    • Kretynie pisowski najpierw do szkoły .Z ortografią masz problemy ,podobnie jak z myśleniem !

      • 3 4

    • (1)

      Ty antysemito i faszysto! Jak śmiesz krytykować gazete i tefałen??

      • 4 2

      • Holland dusi się już w tym faszystowskim otoczeniu.

        Gazeto Michnika i kodziarze do boju!

        • 3 1

    • do pisiora

      analfabeto -Szadółkach sie pisze

      • 3 2

  • (7)

    Naprawdę trzeba być człowiekiem wielkiej wiary aby wierzyć w te obniżki dresów z 899zł na 699zł i stać tam w korku całe popołudnie.

    • 144 6

    • Tym bardziej ze w Niemczech w analogicznych miejscach mozna kupic taki dres za 70-100 EUR

      • 30 1

    • Wiara w dresy to moja nowa wiara... (5)

      ... a mym bogiem będzie drestus.

      • 11 6

      • nowa wiara sb w dressKOD (2)

        • 16 8

        • Lepszy dressKOD niż rozPISdżenie kraju... (1)

          • 19 29

          • ale PiSlam to ty szanuj

            • 4 2

      • (1)

        Myślę, że Bogiem tej wiary powinien być Seba :D

        • 0 2

        • w słowiańskim przykucu.

          • 5 0

  • Nie ma takiej potrzeby (12)

    Lemingi wierzące w przeceny 80% są już na wyginięciu. A wywalanie 200 mln na szybki dojazd na promocje 5 razy w roku to paranoja.

    • 87 37

    • Przestań ciągle pisać o tych lemingach. Co artykuł to ciągle to samo (1)

      idź na inny portal marudzić

      • 28 14

      • On tylko powtarza to,

        co dostaje w prezesowych broszurkach. Inaczej nie potrafi.

        • 21 17

    • 37% lemingów uwierzy we wszystko-literalnie (3)

      We wszystko co im prezes objawi.

      • 22 17

      • prezes już od dawna w brukseli (2)

        A zagubione lemingi odnajdują pocieszenie u Swetru

        • 5 7

        • Uważaj, bo ściągniesz na siebie Klątwę Złośliwego Karła. (1)

          "Nie będziesz miał Prezesów cudzych przede Mną" - tak szybko wyleciało ci z głowy przykazanie z objawionego pisma PiSlamu? Niech cię ręka Antoniego Smoleńskiego chroni przed zaprzaństwem wobec przyszłego JaroZbawcy Narodu, bo narazisz tylko siebie i swoich bliskich!

          • 6 5

          • spieprzaj trollu

            • 4 3

    • poczytaj swoje posty i zastanów się kto tu popada w paranoję... (4)

      nic tylko lemingi lemingi...

      wyobraź sobie że obok centrum handlowego są osiedla do których też trzeba dojechać

      • 19 5

      • a zapomniałem o osiedlach (3)

        Szadółki Fresh Apartamenty
        Obwodnica Panorama Ogród
        Pachnący Zakątek Frankiewiczów
        Rezydencja Korek Lajf
        Niebiański Słoik Point

        • 32 20

        • wolisz osiedla "betonowa płyta PRL"? (1)

          to już Twoja sprawa.

          • 11 15

          • widzę że oceniasz przez pryzmat własnego portfela

            • 3 9

        • :)

          Hahahahah 10na10

          • 5 2

    • A jak debilu będzie chciał jechać na zakupy prokurator stanu wojennego ,wybitny członek PZPR a teraz towarzysz z PiS ?

      • 6 2

  • Węzeł powinien zostać w pełni sfinansowany przez właścicieli sklepów. Sic !!! (3)

    • 92 8

    • Powinni puszki porozstawiać przy sklepach z tymi niby obniżkami i stonka może cegiełki zapodawać. Przecież tyle zaoszczędzić na zakupach to jeszcze dwa złote zostaną na zrzutkę do puszki.

      • 8 1

    • co w powyższej wypowiedzi ma znaczyć słowo "sic!!" ? (1)

      • 13 2

      • zajrzyj do słownika łac-pl... Sic znaczy "tak", "tak, właśnie". Stąd wzięło się włoskie "si".

        • 1 1

  • Nie likwidować zjazdu z Przywidzkiej na obwodnice - beda korki!!! (1)

    W tej chwili na weżle szadółki nigdy nie ma korków z wyjatkiem dni wyprzedaży i tak naprawde w stosunku do innych wezłów jest tu najpłynniej. W zwiazku z rozbudową nowych osiedli (polnord, kokoszki, osiedle hiszpanskie itd) powinno sie preferować ten kierunek a nie blokować i kazać objeżdżać kawał drogi i blokować nastepne skrzyżowania. Wariant i (bez lewoskretu ) zaprojektował ktoś bez pojecia o ruchu w tamtym miejscu. Ruch w strone przywidzkiej i guderskiego jest już teraz większy niż na odcinku jabłoniowa - obwodnica i bedzie coraz wiekszy ze wzgledu na rozbudowę osiedli i centra handlowe.

    • 86 6

    • Dokładnie

      A ja jestem ciekawy jak Pan Bojanowski sobie wyobraża okoliczne firmy i centra handlowe dokładające się do rozbudowy węzła.

      - No bo wiecie, musicie dać kasę na węzeł ale wiecie. Nie będziecie mieli na niego wjazdu od Przywidzkiej..

      Już widze kolejkę chętnych i otwierające się portfele prezesów..

      Plus co się tam teraz dzieje - budowa Guderskiego - będzie się dało lepiej wjechać na obwodnicę od strony Świętokrzyskiej, dla mieszkańców. Dla galerii będzie wjazd tylko przez Kowale.

      I faktycznie - proponuję poobserwować - zatyka się nie węzeł szadółki tylko skrzyżowanie Jabłoniowa/Przywidzka. Kierowcy stoją w korkach skręcając w lewo z Jabłoniowej w stronę CH i tak samo na Przywidzkiej na lewoskręcie w kierunku obwodnicy. Czasami korek sięga aż Czermińskiego i zatyka skutecznie i to skrzyżowanie.

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane